Roadtrip / communicatiemiddelen maken

Wij hebben alle disciplines in huis om jouw communicatiemiddelen te maken

Soms heb je een reis nodig om te ontdekken wie je bent, wat je goed kunt, hoe je jezelf ziet en hoe je wilt dat anderen jouw zien. Wij gaan dit avontuur graag samen met jou aan. Het einde van de reis is het startpunt van een nieuw begin waarbij jij je klanten, medewerkers en stakeholders laat zien waar jij voor staat. In nauw overleg ontwikkelen we hiervoor effectieve communicatiemiddelen. In beeld, tekst of animatie, in print of digitaal. De mogelijkheden zijn eindeloos, het resultaat altijd passend bij jouw organisatie en jouw doelstelling.

Zo begeleidt Ineziatief samen met andere ondernemers binnen de Creatieve Coöperatie een transitie binnen de Stichting Openbaar Onderwijs Zwolle en Regio:

De doorlopende weg

Hoe vervul je je rol als (op)leider in onze dynamische en complexe wereld? Deze vraag staat centraal in een identiteitstraject dat Ineziatief begeleidt voor Stichting Openbaar Onderwijs Zwolle en Regio. OOZ transformeert naar een netwerkorganisatie die de behoeften en talenten van leerlingen centraal stelt. In die transitie zoeken de aangesloten scholen, elk met een eigen onderwijskundige visie, elkaar op om het beste onderwijs voor leerlingen waar te (blijven) maken. Inspirerend en illustrerend is de behoefte om onzichtbare muren tussen scholen af te breken. Een gymnasiast zou, als hij dat interessant vindt, óók moeten kunnen deelnemen aan praktijklessen houtbewerking. En voor een vmbo-leerling met interesse in filosofie, zou de deur van het gymnasium open moeten staan.

Een mooi uitgangspunt voor onze roadtrip. Merkwaarden, merkbelofte en merkenstructuur werden benoemd. Zij bieden ruimte om de samenhang én de unieke identiteit van de scholen zichtbaar te maken. Elke stap werd begeleid met communicatiemiddelen en diensten die bestuur en scholen ‘empoweren’ in het zélf professionaliseren van hun communicatie. Samen met Laurien Stam, Annemarie Zijl en Hollandse Werken werd de grafische basis gelegd. Nog steeds zijn we bezig met deze roadtrip die nooit ophoudt. Simpelweg, omdat de wereld blijft bewegen.